Czy tradycyjne podręczniki, kreda i tablica są nadal podstawą procesu dydaktycznego? Okazuje się, że w XXI wieku zastępowane są one przez coraz to nowe środki przekazu informacji. Wiedza w zakresie elektroniki i informatyki w znacznym stopniu przyczyniła się do powstawania coraz to nowych urządzeń akustycznych i wizualnych.
Nowoczesna technika objęła również nauczanie. Większość szkół posiada gabinety audiowizualne wyposażone w nadajniki ze słuchawkami, cyfrowe aparaty do odtwarzania tekstów mówionych, rzutniki do wyświetlania tekstów pisanych, a nawet projektory do wyświetlania filmów. Przy pomocy metod audiowizualnych uczniowie mogą o wiele lepiej poznawać języki obce niż w sposób tradycyjny.
Również wykorzystanie tzw. „nowych mediów” czyli komputera i internetu wzbogaca nauczanie języków obcych. Nauczyciel może w swoim komputerze zaprogramować lekcję wcześniej w domu, przygotować zestaw ćwiczeń, zapisać to w formie pliku i odtwarzać w toku lekcji na tablicy multimedialnej. Takie zajęcia są bardzo atrakcyjne dla uczniów poprzez ich interaktywną formę a nauczycielowi stwarzają możliwość samodzielnego poszukiwania i wprowadzania coraz to nowych środków dydaktycznych.
Ostatnio powstała nowa opcja dla tych, którzy chcą poznać języki obce; jest to nauczanie przez internet. Są to zajęcia indywidualne; lektor łączy się z kursantem na Skype i prowadzi lekcję z dostosowaniem do możliwości i tempa pracy uczącego się. Wykonywane ćwiczenia sprawdza na bieżąco i koryguje błędy.
Dzięki zdobyczom techniki nauczanie języków obcych staje się coraz bardziej efektywne.