Nie tylko telewizja, ale ogólnie media nazywane są czwartą władzą. Wpływ, jakie wywierają na swoich odbiorców, jest tak duży, że śmiało można powiedzieć, że bez przedstawicieli mediów społeczeństwo myślałoby zupełnie inaczej. Jeżeli o wpływ mediów na odbiorców, to jednym z kluczowych aspektów są tutaj codzienne wiadomości, które przygotowywane są przez różnych dziennikarzy. W zależności od tego, jaki pogląd popiera dziennikarz, w takim też kierunku postara się przygotować swój materiał. Dlatego też trudno mówić o obiektywizmie wśród dziennikarzy, bowiem każdy materiał jest dziełem jakiegoś człowieka, który ma swój światopogląd. Kolejnym również ważnym elementem w pracy prasy, radia czy telewizji jest reklama. Ich przygotowywaniem zajmują się już specjaliści, którzy muszą wiedzieć, jakie techniki manipulacji zastosować, aby trafić do potencjalnych klientów. Celem takich reklam jest nie tylko zachęcenie do nabycia jakiegoś produktu, ale również zmienienie wizerunku firmy, ocieplenie jego.