ostałeś w szczególności wysoki rachunek za energię elektryczną? Masz pewność, że jest on nieuzasadniony? Nie wiesz, co masz zrobić? Oto jak należy postępować.
Na początku należy złożyć pisemną reklamację u dostawcy prądu. Należy w niej zakwestionować wysokość faktury. Można również zażądać laboratoryjnego badania licznika. Jeśli okaże się, że urządzenie było sprawne, w przyszłości powinno się pokryć koszty badania, czyli mniej więcej 140 złotych. Gdy jednak zostanie stwierdzone, że licznik działa nieprawidłowo, za ekspertyzę zapłaci biznes energetyczne.
Badanie powinno być przeprowadzone nie w przyszłości niż 14 dni od dnia zgłoszenia reklamacji. Jeśli nie zgadzamy się z jego wynikiem, można na swój koszt, w ciągu następnych 30 dni od dnia otrzymania wyniku badania, zlecić dodatkowe.
Niestety żadne postępowanie reklamacyjne nie zwalnia od zapłacenia otrzymanego rachunku za prąd. By zminimalizować wystąpienie błędu, można poświęcając własny czas zgłaszać stan licznika. Drugim sposobem jest zgłoszenie, ażeby kontroler przychodził sprawdzać licznik co miesiąc.