Lekcje niekoniecznie muszą być jakimś przykrym przeżyciem. Wszystko zależy od tego, w jaki sposób są one prowadzone i do kogo skierowane. Nauka w klasie podstawowej, będzie się różnić od tej na poziomie gimnazjalnym. Związane jest to po prostu z innym wiekiem dzieci, a co z tym związane, z innymi potrzebami, które nauczyciel powinien starać się zaspokoić.
Nie znaczy to bynajmniej, że lekcje w starszych klasach powinny być prowadzone jedynie „na poważnie” bez elementu zabawy i rozrywki.
Nauka musi stanowić pewną atrakcję. Szczególnie w dzisiejszych czasach, gdy dzieci są bombardowane ze wszystkich stron rożnymi bodźcami, które mają przykuwać ich uwagę. Zabawa kojarzy nam się zwykle z młodszymi rocznikami. Tylko w ten sposób nauczyciel może przyciągnąć uwagę młodszych uczniów. Od klas starszych wymaga się pełnej powagi. Prowadzący zajęcia często dochodzi do wniosku, iż powinien traktować swoich podopiecznych jako dorosłych. Zazwyczaj rozumie się przez co kompletny brak elementów zabawy, co jest raczej błędnym podejściem do tego problemu.
Wiadomo, że nauczyciel musi uczyć się przez całe życie, aby uaktualniać swoja wiedzę. O ile posiadanie dodatkowych wiadomości na dany temat jest bardzo istotne, o tyle warto także uczyć się nowych sposobów prowadzenia zajęć. Atrakcyjna forma nauki może zachęcić uczniów dotąd uważanych „za słabych” do bardziej aktywnego brania udziału w zajęciach.
We współczesnych czasach dostęp do środków, które w dużym stopniu mogą uatrakcyjnić lekcje, jest znacznie ułatwiony. Każdy nauczyciel powinien przynajmniej raz spróbować wykorzystać je na swoich zajęciach.