Reklama dźwignią handlu – wiadomo to nie od dziś. Jeśli jako przedsiębiorca nie reklamujesz swoich produktów czy usług, masz niewielkie szanse, że zaistniejesz. A gadżety reklamowe czy gadżety biznesowe są wręcz obowiązkową pozycją w każdym biznesie. Pomagają przyciągnąć i zatrzymać klienta. Pokazują nabywcy, że traktuje się go poważnie. I zawierają w sobie pewien element psychologiczny. Ktoś, kogo czymś się obdaruje, czuje się podświadomie zobowiązany, żeby w przyszłości się odwdzięczyć. Tak działa magia reklamy i magia reklamowych gadżetów. On naprawdę pomagają zaistnieć.
Gadżetem promocyjnym czy też reklamowym może być każdy przedmiot, zarówno o przeznaczeniu użytkowym, jak też jedynie dekoracyjny. Musi być na nim umieszczone logo lub ewentualnie hasło przewodnie danej firmy. Można pokusić się w tym miejscu o wymienienie najpopularniejszych reklamowych gadżetów. A jest tego sporo.
Bardzo popularne są artykuły biurowe: długopisy (ekologiczne, metalowe, plastikowe), ołówki, pióra, zakreślacze, całe zestawy biurowe i różnego rodzaju etui. Do reklamowych bestsellerów należą na pewno breloki z różnych materiałów, torby bawełniane lub papierowe, opaski odblaskowe, reklamowe smycze z karabińczykami, ulotki i wizytówki, kubki oraz inne naczynia, skrobaczki do szyb, linijki, notesy i kalendarze, piersiówki, podkoszulki, czapki bejsbolówki, a nawet bluzy, bidony reklamowe, softshelle.
Nie sposób nie wspomnieć o gadżetach okolicznościowych, produkowanych i kupowanych przez firmy z okazji np. świąt. W okresie Bożego Narodzenia bądź Wielkanocy prym wiodą kartki świąteczne, ale nie tylko te tradycyjne, a na przykład wykonane ze sklejki i grawerowane, oraz ozdoby świąteczne – bombki, zawieszki itp.
W świecie gadżetów reklamowych nie zapomina się od najmłodszych. Także oni będą przecież w przyszłości klientami. Ponadto rodzic, który otrzymuje coś dla swojego dziecka, staje się niczym wosk w rękach usługodawcy. I tak wśród gadżetów reklamowych dla dzieci znajdziemy kolorowanki, kredki i pisaki, fikuśne i kolorowe ołówki, farbki, pluszaki, gwizdki, opaski czy nalepki odblaskowe, naklejki itp.
Producenci gadżetów produkują także dedykowane klientom firm narzędzia – gadżety motoryzacyjne, latarki, miary, scyzoryki, a także całe zestawy podręcznych narzędzi.
Parasole czy gadżety elektroniczne, jak pendrive’y czy powerbanki to inne z popularnych reklamowych gadżetów. To wymieńmy, co jeszcze służy firmom do zatrzymania z trudem zdobytych klientów: kubki termiczne, plecaki, torby, walizki, zegary i zegarki, pulsometry i smartwatche, alkohol i akcesoria, przybory kuchenne, fartuchy, kosmetyki, podróżne szczoteczki elektryczne, chusteczki higieniczne, grzebienie i lusterka, pilniki, kosmetyczki i etui na przybory kosmetyczne, klaskacze kibica, opaski sportowe i pokrowce na siodełka, skakanki, piłki plażowe, butelki, kamizelki, ręczniki i wiele, wiele innych.
Jak widać, ludzi, którzy robią biznes na gadżetach reklamowych, ogranicza tylko wyobraźnia. A ta bywa nieograniczona.