Media społecznościowe, czy jak kto woli social media to niedrogie, a jednocześnie bardzo przydatne narzędzia do wypromowania marki. Social media są ogólnie dostępne dla wszystkich użytkowników Internetu, dlatego informacje przez nie przekazywane trafiają do szerokiego grona potencjalnych klientów. Umiejętne posługiwanie się całym wachlarzem narzędzi social media może przysporzyć firmie wiele dobrego. Profesjonalną obsługę mediów społecznościowych oferują agencje social media. Agencje marketingowe zajmują się prowadzeniem w imieniu swoich klientów kont na portalach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter, Blip, Second Life, YouTube czy Nasza Klasa. Agencje social media prowadza też blogi internetowe. Praca agencji social media polega przede wszystkim na utrzymywaniu stałego kontaktu z klientami firmy, którą obsługują i informowaniu o wszystkich nowinkach związanych z jej funkcjonowaniem. Agencja social media na bieżąco informuje klientów, którzy powierzyli jej prowadzenie kont o swoich wszystkich posunięciach. Regularnie składa też raporty i konsultuje wszystkie pomysły na reklamę. Osoby, które w agencji odpowiedzialne są za prowadzenie kont danej firmy mają pełną wiedzę o profilu jej działalności oraz o produktach, które sprzedaje. Ciąży na nich odpowiedzialność za budowanie pozytywnego wizerunku marki w sieci. Portale społecznościowe to miejsce, gdzie klienci często wyrażają swoje opinie o firmie i nie zawsze są one pozytywne. Wydelegowani przez agencję social media administratorzy muszą wybrnąć z kłopotliwiej sytuacji tak, żeby żadna ze stron (firma i niezadowolony klient) nie poczuła się urażona i w żaden sposób na tym nie ucierpiała. Wydawać się może, że prowadzenie kont na portalach społecznościowych jest rzeczą banalnie prostą i nie potrzeba do tego specjalnych umiejętności. Ci, którzy tak sądzą najprawdopodobniej nie zdają sobie w ogóle sprawy, że każdy z portali społecznościowych ma jasny regulamin, którego nawet nieumyślne nieprzestrzegania może nieść za sobą nieprzyjemne skutki. Działania marketingowe prowadzone przez social media muszą być dokładnie przemyślane i sprawdzone.