My Blog

Jaki masz wpływ w mediach społecznościowych?

image

Jeśli korzystasz z facebooka, twittera, google+, foursquare czy linkedin, wchodzisz w interakcję z innymi użytkownikami tych serwisów. Zaczepiasz ich, zagadujesz, rozbawiasz i inspirujesz. Nie interesuje cię, jak dalece jesteś wpływowy?

Pojawiło się ostatnio w sieci kilka serwisów, które zajmują się dokładnie tym – badaniem twoich postów, twittów, komentek i lików. Dzięki nim możesz dowiedzieć się po pierwsze czy jesteś efektywnym społecznikiem, jak skutecznie potrafisz rozprowadzić swój przekaz, do ilu odbiorców docierasz i jak twój wpływ wygląda na tle innych. Jeśli zajmujesz się sieciami – jest to ważne również ze względu na możliwość uwiarygodnienia się w oczach klientów i branżowców. Firmy zaczynają coraz dokładniej badać wpływ swoich działań w społecznościach – czy nie wydaje się prawdopodobne,że za niedługo zaczną badać wpływ osób, które te działania prowadzą?

image

Ja zaczęłam używać serwisu klout.com, który mierzy zasięg dotarcia mojego przekazu, siłę mojego wpływu oraz siłę mojej sieci relacji (czyli wpływ moich znajomych na ich rozmówców) w kilku serwisach, w których się udzielam. Kluczem do sukcesu są oczywiście treści, które publikujemy – czy są interesujące, czy potrafimy je dobrze wypromować, czy budzą kontrowersje i zachęcają do rozmowy.

 

Z czym się je Klout?

 

Każdy, kto zapisuje się do Klout dostaje wynik między 1 a 100 (i podobno jest się naprawdę cool dopiero powyżej 40 punktów). Serwis podpowiada nam również, w jakich tematach i dziedzinach stajemy się ekspertami (aczkolwiek na razie działa to w angielskim, trzymam kciuki za rozwój usługi dla innych języków albo jakiś dobry lokalny polski start-up). Poza tym można dostać trochę realnych bonusów, np. kupony zniżkowe, zaproszenia na imprezy, zaproszenia do testowania nowych serwisów etc.

Polecam bardzo ciekawy wywiad z założycielem Klout, Joe Fernandezem. Podoba mi się fragment, w którym Joe opowiada o tym, że ponieważ sieć coraz mocniej obraca się wokół użytkownika i jego działalności, dość naturalnym krokiem było danie ludziom narzędzi analitycznych do mierzenia ich obecności, porozrzucanej po różnych serwisach. Portale mają gemiusy i analiticsy, my mamy Klout.

Jeżeli ten serwis się wam nie spodoba (aczkolwiek wydaje mi się, że powoli staje się on standardem rynkowym, więc nie radzę go ignorować), mogę polecić jeszcze inne.

image

PeerIndex.com –  bada kapitał towarzyski poprzez mierzenie twojej aktywności, publiczności i autorytetu. Różnica między nim a Klout to ilość badanych platform – indeks skupia się na Facebooku i Twitterze.

image

TweetGrader.com – mierzy twoją moc na twitterze – pozwala na porównanie się z innymi. A do tego pokazuje ci twoje dokładne miejsce w rankingu wszystkich twittowców na świecie.

Życzę wielu wyników ponad 40 pkt. Niech moc będzie z wami!

klu

Ola KluzekJaki masz wpływ w mediach społecznościowych?

Related Posts